27 februari 2007

Nu startar bokrean

Ja idag börjar den stora bokrean och i år har man lagt den strategiskt i samband med att de flesta fått sin lön. Själv har jag inte bevistat rean på många år. Vet inte riktigt varför, det har bara inte blivit av. Tycker inte att jag hittar något jag vill ha. Jag minns när jag var ung, då lusläste jag alla reakataloger och prickade för, gjorde listor och var uppe tidigt på reastartens morgon för att göra mina inköp. Det var ju ett perfekt sätt att börja spara ihop till ett eget bibliotek.

Men idag kommer stor del av mina bokinköp från Pocketshop och så kan jag köpa en del förmånligt via jobbet. För även om Barnens Bokklubb mest säljer barn och ungdomsböcker så har vi lite vuxenlitteratur i vårt sortiment också. Och eftersom vi inte utger oss för att vara heltäckande på området plockar vi in det vi själva är intresserade av (man är väl inte dum).

Men bokreaböcker brukar leta sig hem till bokhyllan ändå via sambon, som brukar komma hembärandes på en kasse eller två.

1 kommentar :

Anonym sa...

Och i år kommer jag åtminstone hem med Finlands svenska litteraturhistoria. Del 1 och 2.