31 maj 2007

Siffror snurrar i huvudet

Nu har jag ägnat två dagar åt att grotta ner mig i siffror. Och nu snurrar det siffror på kors och tvärs i mitt huvud. Jag har inget emot siffror men i mitt jobb som webbredaktör brukar jag inte behöva befatta mig så mycket med dem. Jag är inte så van helt enkelt. Men nu har jag som sagt gjort en djupdykning i vårt utmärkta (?) analysverktyg där man kan vrida och vända på parametrar, lägga till och dra ifrån och se nya siffror trilla in. Det är bara det att till slut har jag vridit och vänt så till den milda grad att jag helt tappat kontrollen över vad siffrorna som visas egentligen vill tala om för mig. Och sen när jag äntligen fått någon ordning på det och begripit, på ett ungefär, vad siffrorna betyder - då är det dags att försöka dra smarta slutsatser och komma fram till något och analysera.

Nåväl, endast framtiden kan utvisa om jag blev något klokare:)

1 kommentar :

Magica de Hex sa...

Jag blir nästan avundsjuk på dig. Själv förstår jag mig överhuvudtaget inte på siffror, mer än att 2+2 är ungefär lika med 4. Jag får lita på min stora trut istället! Jag är ganska bra på att ljuga om det kniper!