05 maj 2007

3:s tveksamma kampanjmetoder

Igår blev jag hejdad av en ung man på Götgatan som frågade om jag ville ha en mobiltelefon gratis, samtidigt som han räckte fram en sådan mot mig. Javisst, sa jag och sträckte fram handen. Men istället för att ge mig mobilen började han plocka fram ett papper och sa att han skulle förklara hur det gick till. Och det gick till så att jag skulle teckna ett abonnemang med 3. Nu är jag inte så dum att jag trodde att jag faktiskt skulle få en mobiltelefon gratis. Men det trodde däremot min 10-åriga brorson, åtminstone för en kort stund, när han fick samma erbjudande för någon vecka sedan. Jag undrar hur de tänkte då på 3. Skulle de teckna kontrakt med en 10-åring, eller?

3 kommentarer :

Anonym sa...

Jag har också stött på de där grabbbarna. Och jag blir så förbaskad. S K I T -metoder!!! Det finns ju människor som faktiskt inte förstår (och då pratar jag inte om 10-åriga killar) och jag uppfattar det som falsk marknadsföring när man säger att man ska FÅ en telefon. Det är ingen gåva om det är förknippat med krav av något slag.

AnnCharlott sa...

Det ÄR falsk marknadsföring. Man får inte påstå att något är gratis om det är förbundet med någon form av motprestation. Vilket jag talade om för den unge mannen, som förstås var helt oförstående. Men egentligen är det väl inte säljarna på gatan man ska vända sig till, utan man borde väl anmäla kampanjen.

Magica de Hex sa...

Jag blir väldigt upprörd av att läsa detta, särskilt som jag har ett 3 abonnemang ...