16 juli 2007

DATASTROF!!!

Kommer hem efter sköna lata dagar på landet och tänker kolla runt lite bloggar och blogga lite själv, men också betala räkningar och annat trist. Men vad händer när jag pluggar i nätadaptern till min bärbara? Jo, det säger PANG och slår gnistor. Huvudsäkringen till lägenheten går. Sedan börjar jakten på att hitta en ny nätadapter. Ganska omöjligt verkar det som. Beställningsvara och väldigt dyrt. Dessutom kan man inte vara säker på att det är adaptern som är kass, det kan vara datorns uttag sade man mig. Bara att lämna in. Så nu sitter jag vid lånad dator och har åtminstone fått iväg räkningarna.

Nåväl, semestern fortsätter. Imorgon bär det av till Finland, så bloggandet kommer nog att ligga nere ett tag till. En del bra böcker har jag hunnit med. Pol Pots leende, Passionen och Snabba cash så här långt. Men mer om dem blir det senare.

1 kommentar :

Elias sa...

Tja! Du borde ta en tur til teknikmagasinet o kolla om inte de har en adapter som passar din dator. Ta med datorn med...

Kul blogg annars! :)