11 september 2007

Bokfemman vecka 37

Ok, nu kan jag vara med i leken igen. Veckans Bokfemma är favoriter bland kokböcker, både matlagning och bakning. Men jag fokuserar på matlagning. Att baka är inte min grej.

Barnfamiljens bästa mat av Lotta Brinck - Kanonbok som funkar precis lika bra fast man inte är barnfamilj. Bra, enkla och rediga recept.

Vår kokbok - En klassiker med "the basic stuff". Mitt ex är gammalt och vältummat. Jag fick det när jag flyttade hemifrån.

Vinterkalas av Hannu Sarenström - För att den innehåller en del goda grytrecept och grytor är något jag gärna tar till i matlagningen.

Under valnötsträdet av Anna Bergenström - Jag ska erkänna att jag inte lagat så mycket ur den här boken, men jag har tänkt göra det. Många gånger. Och den är vacker och aptitlig att titta i.

Smak för grönt av Katja Palmdahl - Det gäller samma sak med den här som med ovanstående. Den är snygg och aptitlig med lockande recept.

Andra bloggar om: ,

1 kommentar :

Magica de Hex sa...

Vinterkalas ... hmmm ... låter intressant. Jag måste nog skaffa den eftersom jag också är en grytmakare!