30 juni 2008

En dag på Gröna Lund



"Skrik inte så mycket. Du skämmer ju ut mig" sa Linn till Desi när de åkte i Bläckfisken på Gröna Lund. Varpå Desi förstås skrek ännu värre. För det är ju kul att retas lite.

Själv satt jag i stora Berg-och-dalbanan med Simon och koncentrerade mig på att överleva. Vilket syntes med all önskvärd tydlighet på fotografiet som mötte oss efter avslutat åk. Stel stirrande blick och ett ännu stelare leende.

Sedan trodde jag att jag skulle få åka radiobil med Simon men han ville åka själv så jag fick hoppa ner i Desis bil. Gissa om alla ungar tyckte att det var kul att krocka med "tanterna"?

Andra bloggar om: , intressant.se

4 kommentarer :

Matilda sa...

Jag vill också gå på ett tivoli och åka bergochdalbana! Och snurrkaruseller. Men det verkar som att när många blir äldre så vill/kan de inte åka snurrkaruseller längre utan att må dåligt, ett faktum som stämmer in på de flesta i min umgängeskrets, och såååå kul är det inte att få åka själv...

Magica de Hex sa...

För några år sedan gick jag flera år i rad med Theo och Ville men jag kan inte åka berg- och dalbana längre - jag blir helt paralyserad av skräck och vidrighet, så nu får någon annan gå med de mindre barnbarnen. Det är inte kul att bli gammal ...

AnnCharlott sa...

Jag tycker fortfarande det är kul med berg-och-dalbana även om jag blivit skrajsigare med åren.

Matilda, du får låna eller kidnappa några barn. De är det perfekta alibit när man vill göra barnsliga saker och inte får med sig någon kompis :)

Anonym sa...

Haha radiobilarna är så troligt =D Det kommer jag alltid tycka.