17 augusti 2008

Hästen från porten

Det har blivit mer resa än läsa under min semester. Hittills.
Men nu har jag i alla fall läst Hästen från porten av Carina Burman.
Jag tycker om böckerna om Euthanasia Bondeson. De har hög mysfaktor. Men ändå blev jag lite besviken denna gången.
Euthanasia och hennes följe är på äventyr i den syriska öknen och besöker bland annat klippstaden Petra. De är egentligen på väg till Egypten men när hästen Djinn (som Euthanasia köpt för dyra pengar) blir stulen leder jakten på den stulna hästen dem till Konstantinopel. Där hamnar de mitt i storpolitiska intriger.
Men själva äventyret känns inte som det viktigaste här, utan det är miljöbeskrivningarna och de minst sagt röriga relationerna mellan bokens persongalleri som utgör behållningen. Och även om det är en svagare Burman än de jag läst tidigare så bjuds här på underhållande läsning.

1 kommentar :

Anonym sa...

Why visitors still make use of to read news papers when in this technological world everything is accessible
on web?

Here is my homepage; cellulite treatment