03 september 2008

Bokköpstopp - hm - njaee

Jag har läst att flera bloggare infört köpstopp under september - eller åtminstone har som ambition att inte köpa några böcker under denna månad.

Jag och sambon bestämde förvisso att vi skulle införa konsumtionsstopp efter semestern. Men jag tänkte aldrig på att det skulle innebära stopp för att köpa böcker också. Hm. Nu brukar inte jag köpa så där vansinnigt mycket böcker. Jag tillhör de lyckligt lottade som får tillgång till många via mitt arbete men just nu ligger jag i startgroparna för att ta mig till Pocketshop och handla inför morgondagens resa till Skottland. Ska dit med jobbet och flera kolleger har bestämt att gå en promenad i kommissarie Rebus fotspår i Edingburg. Alltså tänker jag att det skulle passa bra med en av Rankins böcker om sagde kommissarie.

4 kommentarer :

Anonym sa...

Skönt att höra, jag köpte nämligen tre böcker igår!

dmcn

Matilda sa...

Jag kom hem med sju böcker från England härrom nyligen, plus att jag har säkert 50 "nya" böcker från ett dödsbo. Jag har att läsa ett bra tag fram över... Fast man lockas ju alltid av de där nya böckerna som låter så intressanta...

Har inspirerats av din bokgivarkväll där ni ger bort lästa böcker (för det var väl så att era vänner fick komma och välja och vraka bland böckerna) och ska snart bjuda in till en bokbytarkväll. Dels för att göra lite plats i bokhyllan, dels för att fina och bra böcker ska kunna få bli lästa av andra och så för det trejde att få andra intressanta böcker i hyllan (som är överfull....)

AnnCharlott sa...

Jo, Matilda, vi hade en "bokglögg" förra december och det var mycket lyckat och kanske är det dags med en ny bokbytar/givar-kväll snart för det är någon konstig människa som hela tiden fyller på våra bokhyllor :)

Anonym sa...

Hej!

Du som älskar att läsa liksom jag, har du lust att vara med om att skriva i min bloggroman, Vi möttes på ICQ som jag startade i går.

Solvarma hälsningar från Irene