06 oktober 2008

Film och bok - Film eller bok

- Har du läst boken?
- Nej men jag har sett filmen.

Lite lätt skamset måste jag erkänna att jag fungerar så ibland. Har jag sett filmen känns det inte så nödvändigt att också läsa boken. Så i och med att jag såg Flyga drake på dvd i helgen så känner jag att nu behöver jag inte läsa boken med samma namn. Filmen var helt ok. Den var till och med ganska bra. Boken är säkert bättre. Många säger dessutom att den boken är bättre än Tusen strålande solar som också är skriven av Khaled Hosseini och som jag har läst. Men eftersom jag inte tyckte särskilt mycket om Tusen strålande solar så har jag inte kännt mig särskilt sugen på att läsa Flyga drake. Och nu behöver jag nog inte göra det heller.

1 kommentar :

Magica de Hex sa...

Jag är en av dem som gillade solarna bättre än draken. Men jag gillade också filmen så du överlever säkert utan att ha läst boken.