22 december 2008

Julefriden närmar sig

Julefriden närmar sig. I morgon bär det av till Österbotten och en veckas julledighet. Sambon lovade titta in på någon lämplig pocket shop och ladda upp med nya böcker. Annars finns det väl i och för sig att ta av ur bokhyllan hemma också. Men det går inte att komma ifrån att pocket är ett ypperligt format när man ska packa ner i resväskor. Jag kommer i alla fall inte att bära med mig några manushögar i från jobbet.

Avbrott i läsandet blir det för att lassa in från julbordet (förstås), umgås med goda vänner men också för att titta på SVT:s stora julsatsning om Selma Lagerlöf. Jag har väl aldrig direkt tänkt mig att Selma skulle se ut som Helena Bergström, men jag ska se tv-serien med öppet sinne har jag bestämt.

3 kommentarer :

Matilda sa...

fnittrade lite förtjust över "Semla" Lagerlöf :)

Hoppas det blir en lugn och härlig julhelg.
god jul!

AnnCharlott sa...

Ha ha, ja fort och fel brukar jag kalla sådant :) Tack för tipset, har rättat till det nu.
God Jul!

Magica de Hex sa...

God jul kara van och ge en extra kram till Dessi. Nu ar ryggskottet botad och the honeybaked ham is on the table!