12 december 2008

Kampen om tiden


Det finns en fantastisk bok av Michael Ende som heter Momo - eller kampen om tiden. I korthet handlar den om Momos kamp mot de små grå tidstjuvarna som stjäl människornas tid. Nu börjar jag misstänka att Momo förlorade den kampen för det är definitivt fortfarande någon som stjäl tiden. Av december månad - som nyss inleddes - är nu snart bara hälften kvar och knappt en enda julklapp är inhandlad. Det är alltså hög tid att jag själv stjäl lite tid någonstans ifrån och ger mig ut i julhetsen. Eller så ger jag bort ett träd eller en get

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer :

Anonym sa...

Köpte nyss en julget som jag ska ge bort till mina föräldrar.
dmcn

Magica de Hex sa...

Jag rostar for en get!

AnnCharlott sa...

En get är en bra present tycker jag. Och på samma sida där man kan köpa geten såg jag att man kan köpa skolböcker till barn - och framför allt flickor - i Etiopien.

Anonym sa...

Här finns fler bra presenter:

http://www.unicef.se/stod-oss/gavoshop