02 mars 2009

Digitalisera mera

Jag tänkte att det här med digitalkamera är ju jättebra. Då kan jag rensa bort alla misslyckade bilder och bränna ner det jag vill spara på cd och katalogisera och ha ordning och reda på bilderna. Jo pyttsan. Nu hotar min hårddisk att svämma över av bilder som heter upplysande saker som "DSC00041.JPG", "DSC00042.JPG" och så vidare. Och lika dålig jag alltid var på att få in mina papperskopior i album - lika dålig är jag på att sortera mina jpg-bilder in digitala dito.

3 kommentarer :

Cia sa...

Det finns en jätteenkel lösning på det inför framtiden! Töm kameran efter varje fototillfälle och lägg de bilderna i en mapp som heter i första hand datumen de gäller och sedan ett namn beroende på vad det föreställer. Då finns alla bilder som hör ihop tillsammans och de hamnar alltid i rätt ordning!

Anonym sa...

Det är jobbigt om man inte sorterar... Men försök ta tag i det och sortera, det tar inte såå lång tid, förebygg för framtiden, det blir bara mer och mer.. :P
Digitalt tycker jag dock är roligare än analogt, man har ju större chans att få bra bilder ;P

Anonym sa...

Oj, jag har heller ingen ordning. Har en bloggmapp bara sen ligger alla bilder överallt känns det som!