27 april 2009

Tematro - böcker om läsning

Veckans Tematrio - böcker om läsning var en svår nöt att knäcka för mig. Jag fick ta till lite "ful"-metoder för att få ihop det.

Bläckhjärta av Cornelia Funke
Både Meggie och hennes pappa älskar böcker så mycket att de har utvecklat en säregen förmåga. Nämligen att de kan läsa fram personer från böckernas värld.

Boken om boken av Anna Ribbing
Det här är en söt bilderbok om ett barns kärlek till sin bok.

Högläsaren av Bernhard Schlink
Den här boken är ju aktuell i och med filmatiseringen. Den ligger högt upp på min "att läsa"-lista. Jag har alltså inte läst den än men hört mycket gott om den och är väldigt nyfiken på den.

2 kommentarer :

Lyrans Noblesser sa...

Det är fullt tillåtet att ta till lite knep ibland. Det kommer jag själv att vara tvungen vid vissa utmaningar :-)

Speja sa...

Fulknep eller inte, du får i alla fall ihop det. Såg också tematrion om djur och kom på George Orwells....Farmen heter den väl?