04 augusti 2009

E-bok och läsplatta redan i höst?

Kommer vi att kunna köpa e-böcker och läsplattor utan större problem redan i höst? Ja det är många som siar om att e-bokens definitiva genombrott är nära och jag håller tummarna för att så är fallet. Jag ser fram emot att enkelt kunna köpa hem böcker digitalt. Om priset blir det rätta skulle e-boken för min del i första hand ersätta pocketboken. Det är framför allt förströelselitteraturen jag skulle fylla min läsplatta med. Och så skulle jag önska att man inom kort även kan köpa tidningar digitalt.

Mer: , , intressant.se, SvD, DN1, DN2

2 kommentarer :

Magica de Hex sa...

Går den ner i handväskan tro, som en pocket? Om inte, blir den inte poppis hos mig!

Ramona Fransson sa...

Ja, den kommer var så säker. Mina böcker toppar redan både tio-i-topp-listan och 50 mest lånade. Ligger faktiskt på 4:e och 12:e och 13:e...

Läsplattan är som en normal inbunden bok och väger fjäder... tänk att kunna ha hundratals böcker med sig i handväskan hela tiden... att inte missa en grej... utan kunna tanka ner det från nätet var som helst när som helst...

Helt fucking underbart!