12 augusti 2009

Kulturfyran om läsning

På Kulturbloggen uppmanas vi att besvara några frågor om läsning i Kulturfyran.

Hur läser du?
Jag är ingen snabbläsare, men ibland hoppar jag över långa stycken av natur- eller personbeskrivningar om jag tycker att de är trist skrivna eller upplever dem som irrelevanta. När jag läser för jobbets räkning händer det ganska ofta att jag skumläser.

Hur många böcker läser du i månaden?
Det varierar mycket. Om man räknar med jobbläsningen blir det kanske 10-12 böcker i månaden. Men nu i sommar har jag läst väldigt lite.

Vad läser du, vilken slags böcker? Vad läser du inte för slags böcker?
Det blir förstås en hel del barn- och ungdomsböcker. Och så är jag svag för deckare. Faktaböcker om historiska skeenden och personer tycker jag också om. Och så denna vida genre "skönlitteratur".
Jag läser inte chic-lit eller fantasy.

Vilka böcker står på tur att bli lästa av dig nu?
Jag har en hel massa olästa böcker i bokhyllor och lite varstans i lägenheten, men ingen bestämd läsordning på dem.

1 kommentar :

Anonym sa...

Tjenare. Vilken nice blogg!
Tänkte bara tipsa dig om ett bra community vid namn ChatZone(.se)

Om du gör reklam om oss har du chans till en länkplats på våran startsida (chatzone.se)

Eller bara sugen på att träffa nytt folk. Bli medlem här och få gratis VIP:
http://www.chatzone.se/R/40673945.aspx