26 november 2009

En skräckupplevelse

Idag hade jag en nära döden upplevelse när min iPhone helt plötsligt var tvärdöd!!! Försökte först lugna mig själv med att den förmodligen laddat ur (men misstänkte att det inte var det som var problemet) vilket jag fick bekräftat när jag kom hem och stoppade phonen på laddning. Ingenting.Panik och stor katastrof. Men tack gode någon för Internet. En googling på "tvärdöd iPhone" och vips var jag inne på ett forum där någon med samma skräckupplevelse hade fått svar och förslag på lösning av problemet. Nervöst följde jag samma instruktioner och kunde andas ut. Den konstgjorda andningen fungerade och min iPhone återvände till de levandes skara.

Nu ligger den med dropp (=eltillförsel) och vilar upp sig.

PS. Kan meddela att min sambo suckande utbrast: men herregud det är ju bara en telefon.
Vadå "bara en telefon, det är ju en iPhone"

2 kommentarer :

Matilda sa...

Haha :D Vilket i-landsproblem! Jag trodde ju först att du nästan blivit påkörd eller något annat riktigt hemskt!

Anonym sa...

Håller med dig Matilda säger sambon :))).