03 januari 2010

Inga nyårslöften

Jag ger inga nyårslöften. Det ligger liksom inte för mig. Därmed inte sagt att jag inte avger löften eller sätter upp mål för mig själv. Det gör jag ungefär en gång i månaden. Och ungefär lika ofta bryter jag dem. Januarilöftet [som alltså inte ska förväxlas med nyårslöfte] är att få fart på kroppen igen.

Sagt och gjort. Efter tolv dagar i soffläge - endast avbrutet av mat- och dryckläge - tyckte jag det var läge att ge mig ut på en löparrunda. Det gick bra de första 10-15 metrarna sen gick det väl sådär. Men det finns en sak som är bra med att springa när det är tio minusgrader ute och det är att man måste fortsätta springa hela tiden. Om man stannar upp börjar man frysa direkt.

1 kommentar :

Magica de Hex sa...

Fy för den lede. Trodde du hade mer självbevarelsedrift än så.