18 januari 2010

Läsning pågår

Det känns som om det var ett tag sedan nu som jag hade en riktig bladvändare i min hand. Men så började jag läsa Markus Zusaks Boktjuven och sidorna bläddras fram nästan som av sig själva. Det är spännande, det är intressant och det är underfundigt och välskrivet. Boken är utgiven som ungdomsroman vilket på sätt och vis är synd för det innebär säkert att många vuxna missar den, och det vore verkligen synd. Jag tror att alla från 15 år och uppåt kan uppskatta den här historien. Själv är jag ungefär halvvägs in i den så mer om själva handlingen blir det senare.

2 kommentarer :

Magica de Hex sa...

Jag är också stormförtjust i boken!

Speja sa...

Tack för det tipset, en bladvändare är jag i behov av. Behöver komma igång med läsningen igen, det har blivit alltför dåligt med det de sista åren - förutom barnböcker förstås.