25 februari 2010

Bokrean då och nu

Idag är det bokreastart. Något som förr brukade trigga igång mig rejält men det var ganska många år sedan nu. De första åren efter att jag hade flyttat hemifrån och behövde bygga upp ett eget bibliotek fyllde bokrean en viktig funktion. Nu är det mer så att jag köper de böcker jag vill ha när jag vill ha dem - rea eller ej. De köp som till äventyrs sker från bokrean är mer slumpmässiga. Både Bokus och Adlibris har så fasligt mycket titlar att jag inte ens har orkat bläddra igenom alla deras reasidor.

då när jag som bäst höll på att fylla bokhyllorna studerade jag bokreakatalogen minutiöst och kryssade för allt av intresse och många kryss blev det. Sedan steg jag upp i ottan för att vara på plats när bokhandeln öppnade. En del hade särskilda reajippon och slog upp portarna riktigt tidigt. Förekommer det ens nu i Internets tidevarv?

Bokreatips från SvD och DN

Inga kommentarer :