15 april 2010

I am a camera



Jag har dubbelkollat i almanackan och det är faktiskt inte 1 april idag. Ändå skulle man kunna tro det när man läser denna artikel i DN om en ny Applesatsning på 3D-glasögon.

Om jag förstått det rätt så skulle det alltså betyda att jag har ett par 3D-glasögon på mig med inbyggda skärmar [på insidan av glasen?]. Dessa glasögon ska jag kunna koppla upp mot min iPod eller iPhone så att jag varhelst jag befinner mig ska kunna kolla på filmklipp.

När jag var liten hette det att det inte var bra att sitta för nära tv:n men här med skärmen i glasögonen kan man ju snacka närbild. Sedan blir det om möjligt ännu märkligare:
För att det inte ska bli för konstigt kommer glasögonen också att innehålla en kamera som kan streama verkligheten – live. Vill du pausa filmen, hämta en kopp kaffe eller ta en promenad på stan med glasögonen på dig går detta alltså utmärkt.

Man ska alltså se verkligheten live genom en kamera? Varför inte bara ta av sig glasögonen?

Inga kommentarer :