19 juni 2010

Det här med bröllopet, I

Man kan tycka och säga vad man vill om den hysteri som råder kring kronprinsessebröllopet [och det ska gudarna veta att det är många som gör, luftar sina åsikter]. Själv förhåller jag mig ganska neutral till det hela. Varken hysteriskt för eller emot. Men när jag läser i SvD om att det i Malmö finns någon form av alternativ vigselceremoni där 20 personer ska gifta sig med någon helt okänd person för att sedan erbjudas skilsmässa direkt efteråt, då fattar jag inte ett dugg. Vad är meningen med det liksom? Värsta protesten eller? Och i så fall, mot vad?

2 kommentarer :

Matilda sa...

Jag tror - men jag kan ha uppfattat det hela fel, för det är ganska förvirrat för mig också - att det är kritik mot bröllopet som sådant. Alltså bröllop som en slags institution, inte specifikt det kungliga.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article906067/20-personer-lottades-till-akta-makar.html

AnnCharlott sa...

Jag misstänkte att det var något sådant. Tack för länken. Då förstår jag lite bättre, även om jag nog tycker att det är lite konstigt sätt att protestera mot äktenskapet genom att ingå ett.