10 september 2010

När man bränner böcker

Det har ju varit en del i media om den galna pastor i Florida som tänkte ordna bokbål av Koranen. Nu verkar det som om han har besinnat sig något. Åtminstone har inte "just nu" för avsikt att bränna några böcker. Att bränna böcker är för mig en symbol förknippad med så mycket ondska att jag inte förstår hur någon ens kan komma på tanken år 2010.

Själv köpte jag det här vackra exemplaret när våra grannar här på kontoret - Böckernas Klubb - hade utförsäljning. Om jag kommer att läsa den från pärm till pärm är väl mer tveksamt. Men den får samsas i bokhyllan med Bibeln [som jag förmodligen heller aldrig kommer att läsa från pärm till pärm].

Svd DN

2 kommentarer :

Anonym sa...

Vem fan bryr sig om att du köper en koran?
fatta att du är helt körd 2027...

Magica de Hex sa...

Häftigt fin bok. Berätta gärna för mig vad den handlar om när du läst den ...