30 oktober 2010

Flyttgubbe för en dag

Jag har varit flytthjälp idag åt en av mina bästa vänner. Allt var väldigt välorganiserat. Hon hade dessutom gjort sig av med nästan alla sina möbler, något som vi bärare var mycket tacksamma för. Återstod ett antal kartonger att kånka tre trappor upp (och ja, naturligtvis utan hiss). Alla kartonger var ordentligt märkta så att vi skulle veta i vilket rum vi skulle ställa dem. Inget konstigt med det, ett ganska vanligt knep. Men när vi var färdiga och alla kartonger på plats, då plockar min vän upp listor på vad som är i dem (de är nämligen, visar det sig, även numrerade). Således vet hon i exakt vilken kartong de rosa muggarna finns. Nej, jag skämtar inte. Det var inte bara noterat muggar i största allmänhet, utan just specifikt att just här fanns de rosa muggarna.

1 kommentar :

Magica de Hex sa...

Tänka sig. Det har jag aldrig vari med om ...