29 november 2010

Back to reality

Efter en extremt intensiv avslutning av Stockholm filmfestival, vilket bland annat märks i avsaknaden av uppdateringar här på Bokstavligt talat, är jag tillbaka i verkligheten igen. Efter helgens åtta filmer, två middagar och ett barhäng så känns det nästan skönt att det är måndag och jobb igen.

Om jag ska göra en superkort summering av de filmer jag sett under årets upplaga av Stockholm filmfestival så tycker jag att Winter's bone är en mycket värdig vinnare. Den har premiär på biograferna i januari och jag kan varmt rekommendera den. Andra höjdpunkter på festivalen var HappyThankYouMorePlease, en riktig feelgoodfilm. Måns Mårlinds och Björn Steins thriller Shelter hörde också till höjdpunkterna. Särskilt som en kvinna som satt två stolar bort från mig skrek till varje gång det blev läskigt, vilket gjorde att jag och många med mig hoppade högt.

Läs mer: DN, Svd

Inga kommentarer :