30 december 2010

En win-win situation

Presentkort hit och presentkort dit. Pengar både här och där. Det var i stort sett kontentan av brorsdotterns önskelista inför julen. Och jag klandrar henne inte. När jag var i hennes ålder [= 12 år] ville jag också shoppa själv. Särskilt om det gällde kläder. Inte litade jag på att någon annan skulle välja rätt plagg åt mig. Nej, nej.
Så som den snälla och omtänksamma faster jag är så biföll jag naturligtvis hennes önskan. Men. Men får inte vara dum. I stället för att bara stoppa några sedlar i ett kuvert så blev presenten en shoppingdag tillsammans med faster där faster betalar - förstås. På så sätt får brorsdottern shoppa det hon vill och faster får umgås.
En win-win situation helt enkelt.

1 kommentar :

anneskreative sa...

Høres ut som en perfekt dag,,,,for om trent 50% av dere,,,,,smiler.
Håper hun fant mye fint.
Ønsker deg en fin nyttårshelg.
Hils kjente
Klem Anne