20 juni 2011

Så sorgligt

När Amy Winehouse kom med albumet ”Back to black” var det bland det bästa jag hört på länge. Jag lyssnade [och lyssnar fortfarande] ofta på det. Här kom en ung och talangfull kvinna med något som kändes nytt och fräscht och jag föll direkt. Tyvärr visade det sig ganska snart att hennes talang inte bara gällde musiken, utan i hög grad även droger, och de senaste åren har de flesta rubriker om Amy handlat om just droger, bråk och intagningar på avvänjningskliniker. Men så i januari kunde man läsa att ny musik var på gång och kanske att Amy var på banan igen. Men dessvärre verkar det inte så. Den bana hon är på är samma självförstörande väg som tidigare. Efter att ha läst i både DN och Svd om hennes katastrofala turnédebut i Belgrad satt jag och tittade på diverse klipp på YouTube och de gör mig bara ledsen och beklämd. Jag gissar att det dröjer ytterligare innan vi får ny musik från Amy Winehouse och en come back. Om någonsin.

Inga kommentarer :