17 juni 2011

Välsmord i käften men med vax i öronen

Jag är allergisk mot överhurtiga telefonsäljare som börjar med att gapa: "Hej AnnCharlott, jag heter Magnus hur mår du?" eller "Hoppas allt är bra" i glättig ton som om vi vore gamla bekanta.

Hade en sådan på tråden alldeles nyss. Efter de überglättiga inledande fraserna om hur jag mår och att det snart är helg så kom han äntligen till sitt ärende. Att sälja fiber.

Jag förklarar vänligt men bestämt att i våra nya lokaler ingår allt sådant, som en paketlösning. Han fortsätter att gå på om sitt fiber och säger att de har fiber ut till Riddarholmen (där våra nya lokaler kommer att ligga). Jag säger - fortfarande vänligt - att det som sagt ingår i hyran. Skam den som ger sig, tänker han (antar jag) och frågar om vi får fiber där, för vi har väl kanske har servrar som behöver det osv.
För tredje gången - inte fullt så vänlig längre - drar jag min drapa om att det ingår och lägger till att nya stället är väldigt "high tech".
"Jaha, men har ni fiber där ni sitter nu" frågar han då. Och jag svarar "Ja".
"Så ni tar med er allt då?" Nu är jag definitivt inte längre vänlig, när jag för FJÄRDE gången säger att det finns och ingår i hyran på nya stället.

Denna säljare må vara välsmord i käften, men har uppenbarligen vax i öronen.

1 kommentar :

Matilda sa...

Lysande...
Ibland tycker jag synd om telefonförsäljare, det kan inte vara kul att jobba hela dagarna med att ringa runt till folk som säger "NEJ" och lägger på luren. Och ibland undrar jag om inte företagen är lite väl optimistiska när de tror att telefonförsäljning är en bra grej...