04 augusti 2011

Back in town

Efter några veckor på olika lantliga platser är jag åter stationerad nära en dator med välfungerande internetuppkoppling. Nämligen hemma i Stockholm där Pridefestivalen pågår för fullt. I år är det en något annorlunda Pride eftersom den har flyttat till Kungsträdgården och är gratis och öppen för alla [öppen för alla har den i och för sig varit tidigare också, men då har det kostat].

Detta med gratis och mitt i city gör ju att man dels kan se att att snittåldern sjunkit avsevärt och att det i parken vimlar runt en hel del något förvånade turister. Att det sedan var hårdrockskväll igår gjorde ju sitt till för att locka dit dem man inte så ofta sett i Prideparken. Som gammal "prideveteran" känns allt detta lite ovant, men jag tycker att det är bra med förändring och jag tycker att "gamla" Pride hade börjat stelna i sin form. Däremot känns detta nya Pride ännu mer sponsrat och kommersiellt än tidigare års festivaler och även om jag är en vän av sponsring känns det lite unket när Cunigundas Mammors mellansnack mellan de olika uppträdandena i princip var som ett reklamavbrott.

Andra som bloggat om

Inga kommentarer :