15 november 2011

Ingen matkasse för mig tack

Nu har HUI bestämt vad som ska bli årets julklapp. Och det är tydligen färdiga matkassar vi ska ge varandra i jul. Matkasseföretagen gnuggar säkert sina händer men jag hoppas innerligt att ingen kommer på den befängda idén att ge mig en matkasse. Det är säkert en jättebra idé att få en färdig matkasse varje vecka - komplett med recept och allt. Man slipper fundera på vad man ska äta och man slipper springa förbi affären på väg hem från jobbet. Men ändå. Det skulle inte passa mig. Jag skulle inte stå ut med att ha veckans matintag så i detalj planerat. Jag kanske inte bestämmer mig för att gå ut och äta i stället för att åka hem och laga mat. Eller så orkar jag helt enkelt inte ställa mig i köket när jag kommer hem utan värmer någon färdigmat i stället. Risken är överhängande att min matkasse skulle ligga där i kylen och bli dålig.

Dessutom tycker jag att det är en ganska fantasilös julklapp. Och det här med Årets julklapp. Vad är det egentligen? Hade det blivit årets klapp om inte HUI "spått" så? Skulle inte tro det.

DN, Svd

1 kommentar :

Anonym sa...

Kanske vi skulle försöka med en matkasse till vår kräsen-katt? /DMCN