02 februari 2012

Oj oj oj vad bra

Jag var på Dansens hus igår och såg Svansjön. Och oj oj oj vad det var bra! Häftig dans. Häftig musik. Häftig dekor. Jag blir både avundsjuk och imponerad när jag ser dansarnas otroliga kroppskontroll. Jag vill också kunna.

Det enda lilla minus jag kan hitta i själva föreställningen är väl - det som jag tycker slitna- greppet att göra  svanarna till drogberoende prostituerade och Rothbart till en dealande hallick. Men eftersom allt annat var så bra så valde jag att ignorera detta.

En annan sak som jag aldrig upphör att förundras över är att man tycker att man måste ha godis med sig in i salongen. Kan man inte sitta still i några timmar utan att stoppa något i munnen? Laddar man upp med godispåse när man bänkar sig för att se nyhetstimmen på tv också?

1 kommentar :

Matilda sa...

Jag har aldrig riktigt begripit godiset på teater och dansföreställningar. Bio kan jag förstå lite mer, men inte när man tittar på en live-föreställning! Då vill man ju vara så fokuserad som möjligt och bara sugas in i föreställningen. Läsk och godis förstör bara stämningen, i synnerhet för alla oss andra som måste lyssna på prasslet!