03 maj 2012

Lite av ett moment 22

Att vara företagskund hos Tele 2 är sannerligen ingen dans på rosor. Att få något vettigt ur deras s.k. kundtjänst är inte det lättaste. För några veckor sedan skickade jag en fråga som besvarades med att mitt ärende hade fått ärendenummer .... Så jag väntade och väntade. Men när det gått några veckor så uppgav jag nämnda ärendenummer och påpekade att jag fortfarande inte fått något svar. I retur kom ett nytt mejl med ett nytt ärendenummer. Jag avvaktade ytterligare någon vecka innan jag återigen hörde av mig. Nu uppgav jag för säkerhets skull bägge de ärendenummer jag fått. Och i retur kommer ett mejl med information om att mitt ärende är mottaget och ... ytterligare ett nytt ärendenummer. Det kanske inte är så konstigt att de aldrig lyckas lösa några ärenden när det enda de gör är att tilldela nya ärendenummer. De torde ha en hel drös oavslutade ärenden liggande.

Inga kommentarer :