18 juni 2012

Säljarsnack

Jag kan ju inte annat än fascineras av olika säljares fantasifulla metoder. Ni har säkert stött på de - oftast unga killar - som står i köpcenter och säljer mobilabonnemang. Jag passerade genom Västermalmsgallerian och blev erbjuden en flaska mineralvatten. "Ja tack" tänkte jag och tog emot flaskan. Då ville ju säljaren förstås veta vilken mobiloperatör jag har. Just det här upplägget verkar vara ett samarbete mellan de olika operatörerna och går ut på att sälja på oss användare extra tjänster.

Säljaren ringde någonstans och kollade upp mitt abonnemang och kunde konstatera att jag varit trogen kund i många år. "Men det är ju jättebra, du kommer att bli skitglad. Jag har ett supererbjudande till dig".
"Ok?"
"Jag kommer att höja dina månadsavgift med 30 kronor men då kommer du att få  antal (glömt hur många) fria sms, och mms och himla massa mer mbit obegränsad och snabb surf".

När jag vänligt men bestämt tackade nej till hans erbjudande påstod han att min nästa mobilräkning ändå skulle vara rabatterad med 100 kronor. Idag kom en ny faktura. Naturligtvis utan rabatt och jag är inte ett dugg förvånad.

Inga kommentarer :