07 september 2012

Att blogga eller inte blogga

Det är tankar som roterat runt i mitt huvud en tid. Och just som jag bestämt mig för att det kanske är dags att ta farväl av Bokstavligt talat, så bestämde jag mig ändå för att fortsätta.

Såatte nu blir det:

NY START ----- NYSTART

Ibland tar sig livet vändningar som man inte riktigt räknat med. Men "Livet är livet" brukade en vän säga. Och det är ju alldeles rätt. Jag kommer inte att arbeta med Barnens Bokklubb längre och håller som bäst på att ta ut riktningen för min fortsatta karriär och det känns hur spännande som helst.

Igår var det kursstart på E-boksdesign och produktion på Södertörns högskola. Vägen dit var lång - ja inte till Södertörn även om det är en bit från stan till Flemmingsberg - men mejlturerna mellan mig och Antagningsnämnden tog sig smått komiska proportioner.

Eftersom det gick så enkelt att anmäla sig via webben antog jag att man också skulle kunna använda detta eminenta media till att bifoga erforderliga bevis på att man var behörig. Men icke. Jag tänkte att "ok, de hör väl av sig och frågar efter behörighet". Men icke. Jag fick i stället beskedet att jag inte var behörig och mejlade naturligtvis och frågade vad de ville ha av mig - och hur. Till svar kom en länk till deras hemsida. Där fanns ytterligare ett antal länkar som ledde mig kors och tvärs och hit och dit, utan att jag blev så mycket klokare av det. Till slut fick jag ändå klart för mig vilka intyg de behövde och tänkte att jag skulle kunna mejla pdf-kopior av dessa. Men icke. De skulle gå med post till Strömsund. Så kom ett nytt besked om att jag inte var behörig. Då ringde jag direkt till institutionen istället och de hälsade mig välkommen till kursen.

1 kommentar :

Matilda sa...

Det låter väldigt spännande! Kul att du fortsätter blogga och lycka till med kursen och nya karriären :)