26 oktober 2012

Dagens lösen

Jag är ganska nöjd med dagen. Ger mig själv en uppskattande klapp på axeln.

Först skrev jag copy på Clickworker [mer om det lite senare]. Sedan skissade jag på den rapport jag och Pernilla ska ha klar till eboks-kursen den 8:e november. Den behöver som tur är inte vara så väldigt omfattande så vi ligger bra till i tid. Efter lunch blev det ett pass i gymet. Så nu är jag väl värd att gå på AW med goda vänner?

Clickworker ja. Det är en sajt där man kan sajna upp och så får man små uppdrag. Det ger inga stora pengar men är inte heller särskilt krävande. Man får inte veta vem man skriver åt eller var det ska publiceras, knappast ens vad man skriver om. Man får några nyckelord som man måste använda ett angivet antal gånger. Det ställs krav på viss språklig korrekthet samtidigt som ett av dagens uppdrag tvunget skulle innehålla "hårsalong Stockholm". Exakt så. Jag försökte stoppa in ett i - hårsalong i Stockholm - men det gick inte. Jag börjar misstänka att de här texterna är tänkta att användas i icke publika bloggar som ett led i något företags sökordsoptimering.

Inga kommentarer :