08 november 2012

Neverending kö

Idag var min första dag som volontär på Stockholms filmfestival.  Om man bortser från de dagar jag var med och distribuerade programtidningen men det var rena barnleken jämfört med denna dag. Idag har jag sålt biljetter, lämnat ut bokade biljetter. Sålt årskort, lämnat ut bokade årskort. I en inte sinande ström. Det var något märkligt med kön som tornade upp sig framför mig: den tog aldrig slut. Den minskade inte ens. Och så höll det på i 10timmar.

När mitt arbetspass äntligen var slut ville jag förstår utnyttja mitt volontärpass och se en film. Valet föll på Bedragaren med bli.a. Richard Gere och Susan Sarandon. Storyn var i och för sig ganska klyschig [men underhållande] men framför allt Geres skådespeleri var det verkligen hög klass på.

Inga kommentarer :