01 november 2012

Puh - äntligen färdig

Som jag gruvat mig för rapportuppgiften som ska göras inom ramen för min e-bokskurs. Vet inte varför egentligen. Det är inte några direkta märkvärdigheter som krävs av oss. Och vi får välja rapportämne tämligen fritt så här har jag alltså ett ypperligt tillfälle att undersöka något jag är intresserad av - och som rör eboken på ett eller annat sätt förstås. 

Jag och en kursare valde att samarbeta kring interaktiva eböcker, med frågeställningen "Hur interaktiv kan eboken bli?" Jaha ja. Nu hade vi en rubrik. Men sen då? Visserligen har epub3 kommit som standard. Ett format som verkligen borde inbjuda till interaktivitet. Däremot har inte eboks-läsarna hunnit med i utvecklingen så vi hittade inte så mycket om alla dessa häftiga interaktiva böcker vi såg framför oss. De finns inte riktigt än visade det sig. Men men. Det är ju också en konklusion.

Nu är i alla fall rapporten äntligen så gott som färdig. Nu gäller det bara att se om den kommer igenom kursledarens nålsöga ... Och sedan kan jag koncentrera mig på det jag tycker är riktigt kul, att skapa eböcker. 

2 kommentarer :

Matilda sa...

Jag tycker alltid att uppgifter är helt omöjliga i början, men sen på något sätt så går det ihop ändå!

Låter som ett väldigt spännande ämne ni utforskade! Håller tummarna att det blir toppbetyg :)

Magica de Hex sa...

Lycka till. Håller tummarna.