14 december 2012

Pocket vs Ebok

Att läsa böcker på läsplatta eller som i mitt fall surfplatta har både för- och nackdelar. En stor fördel gentemot pocket är att man kan justera textstorleken. En annan är att det är en absolut plan sida. Ja ni vet hur pocketböcker har en irriterande förmåga att liksom vilja slå ihop sig. Men en pocketbok är inte lika tung som min surfplatta och så tar inte batterierna slut när det är som mest spännande. Jag tror ändå att eboken har en fördel gentemot pocketboken. Den är lätt att packa med på resor och den fyller inte upp en redan överfull bokhylla.

2 kommentarer :

Matilda sa...

Jag har funderat en hel del på det. Och i synnerhet nu över jul är jag glad över att ha en läsplatta då jag slipper ta med alla mina jobböcker hem över julen, sparar både utrymme i väskan och ryggen från överbelastning. Jag tycker pocketböcker ofta har dålig kvalitet och inte tål min hårda behandling men det är en tjusning att hålla i en riktig bok.

Magica de Hex sa...

ÄLSKAR eböcker. Totalt.