21 december 2012

Premiär för Bokon

Idag lanseras en ny bokhandel på nätet - bokon.se - som säljer eböcker och ljudbböcker. 300 000 titlar säger man sig ha vilket är ganska imponerande. Jag har bara hunnit med en snabb rundtur men det jag sett såhär långt känns bra. Sajten är ren, snygg och lättnavigerad. En smart grej är att när man skapar ett konto på bokon.se kan man skapa ett eget bibliotek där man får tillgång till alla sin köpta och lånade eböcker. Är i skrivande stund lite osäker på om de med lånade böcker menar att man kan lägga in sina bibliotekslån där, men det lär väl visa sig när jag kommit så långt att jag skapat ett konto och börjat använda sajten. En annan lite märklig sak är att jag hittade Jeanette Wintersons senaste bok Why be happy ... till två olika pris, utgiven av två olika förlag, så det kan löna sig att kolla ordentligt innan man handlar.

Inga kommentarer :