30 april 2013

Låter som ett aprilskämt

Det låter som ett aprilskämt fast det handlar om mars. Första gången jag hörde det var en tidig morgon när klockradion drog igång och länge trodde jag att jag kanske inte alls hade hört det, utan att jag hade drömt det. "Vad tusan svamlar hon om?" undrar ni säkert nu. Jo, ett holländskt bolag har tänkt kolonisera planeten mars och söker hugade utflyttare. Projektet går under namnet Mars One och tanken är att det ska tv-sändas. En slags reality show ska följa urvalsprocess och förberedelser. Och där någonstans tänker jag att det hela är en smart pr-kupp för att göra reklam för tv-programmet ifråga. Hur hade de tänkt att de skulle kunna förse utflyttarna med syre och mat för en längre tid? För tillbaka till jorden ska de inte återvända.
Se mer

Inga kommentarer :