16 april 2013

Nu blev det visst lite fel ...

foto:genusfotografen
Länsförsäkringar i Uppsala skapade en kampanj där de ville visa att det är kunderna som äger banken. Men oj så fel det blev. På genusfotografens blogg läser jag att kampanjen tydligen varit uppe i någon månad. Själv såg jag den på facebook först igår och det är under de senaste dagarna som den uppmärksammats i sociala media. Och uppmärksamheten har varit allt annat än positiv. 

Dagens Media läser jag att Länsförsäkringars reagerade ganska snabbt när snacket väl var igång, men man undrar ju ändå: Hur tänkte de?

1 kommentar :

Matilda sa...

Jag läste att de tänkte att de ville ge en annan bild än en kostymklädd man. I övrigt tror jag inte att de tänkte särskilt bra. Hade varit betydligt roligare och modigt att byta plats på texterna...