28 juni 2013

Mobiloperatörer som skyr telefonen

Att få någon personlig kontakt och service via telefon med de som gärna säljer på en sina telefonabonnemang med tillhörande telefoner tycks vara mer än svårt.

Gjorde ett första försök i morse. Efter att ha fått lyssna på deras bedyranden om att de ständigt arbetar med att förbättra sin kundservice uppmuntrades jag att vända mig till deras webb för att sedan få höra att beräknad väntetid i telefon var cirka 15 minuter. Därefter uppmanades jag att återkomma under eftermiddagen då det oftast var kortare kötid.

En lite småsur kommentar på Twitter gav däremot omedelbar respons. Men ingen hjälp. Twitter-personen hade tydligen inte tillgång till telefon. 

Så jag försökte ringa igen i eftermiddags på anmodad tid. Då var den beräknade väntetiden mer än 20 minuter! Tänk om de omplacerade de där som sitter och bevakar Twitter till kundservice istället ...

1 kommentar :

Matilda sa...

Eh? Suck... Social media i all ära, men personlig kontakt är att föredra. Kan du inte skicka ett SMS till dom och "göra slut"? ;)