31 januari 2007

Grammisgalan

Jag hängde framför tv:n igår kväll och tittade på Grammisgalan. Vad ska man säga om den tillställningen? Ganska trist. Grammispubliken, dvs artisterna själva och drösvis med skivbolagsfolk måste vara den i särklass tristade publik som tänkas kan, vilken också kommenterades av Anna-Lena Brundin.

Jag undrar vem (eller vilka?) som varit talskrivare åt prispresentatörerna. Det var väldigt skiftande kvalitet på dem, från pinsamt dåligt (Haddy Jallow) till hyfsat kul (Vanna Rosenberg, Rakel Mohlin och Anna Blomberg). Mando Diao är underbara att höra på scen, när de spelar, hålla tacktal borde de avhålla sig ifrån...

Sen undrar jag vilka alla som satt på läktarna var. Var det folk som betalat för att sitta och ditta på hur pop- och rockeliten satt vid långbord och åt och drack?

Nu har jag gnällt en massa känner jag, och jag skulle kunna fortsätta att dissa galan och man kan ju fråga sig om jag inte har någon avstängningsknapp på min tv :-)

Inga kommentarer :