11 maj 2007

Slaget om schlagern

I morgon är det dags för final i Eurovision Song Contest. På plats. På Hartwall arena i Helsingfors.

Jag har laddat upp genom att lyssna igenom alla låtarna - flera gånger. Så att jag kan sjunga med ordentligt i morgon.

Naturligtvis hoppas och tror jag på The Ark, men efter att ha sett semifinalen igår kan jag inte riktigt lista ut hur röstningen kommer att gå. Jag menar när tre män från Lettland iklädda höga hattar och sjungandes någon slags opera på italienska, går vidare, men förhandstippade eurodiscot från Schweiz inte gör det. Då vet jag inte vad jag ska tro.

Mer om ESC här och här.

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer :

Anonym sa...

Hej!
Är det någon som vet varför Schlagerlandet nummer 1, Italien,
inte längre är med i Melodifestivalen!
Det är ju synd - de har ju gjort många bra låtar genom åren!
Vad är orsaken? En bojkott eller allmänt ointresse?
Tackar på förhand!
Christer Lindström!

AnnCharlott sa...

Så vitt jag vet rör det sig inte om någon bojkott, i alla fall inte någon uttalad sådan. Men mer ett ointresse tror jag. Och eventuellt lite sura miner för att det inte gick så bra för dem när alla nya länder kom med i leken. Det sista mer en gissning och lösa rykten dock.

Fröken Nina sa...

Lite avis är jag minsann på dig. Nu ska ju jag på bröllop så det blir ju trevligt, men Eurovision är ju ändå Eurovision...

CV sa...

Oj, det var ambitiöst. Jag har inte hunnit göra det än, men hoppas på tid till det senare ikväll. Får se. Nu ska vi strax gå ut på restaurang och äta gott med familjens minsting som fyller 16 idag och önskat sig att bli firad på en restaurang med förrätt, huvudrätt och dessert.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Ja man kan liksom inte spå längre vem som ska vinna....