28 juli 2007

Back in town

Efter sköna semesterveckor kom vi hem igår kväll och möttes av supersöt men småsur katt. Inte för att det har gått någon nöd på henne, hon har haft kattvakter boende i lägenheten så hon har fått både mat och sällskap. Men man ska ju ändå markera lite när mattarna varit borta så lång tid.

Semestern har varit skön och välbehövlig. Som vanligt blev det inte så mycket tid i hängmatta med en bok som jag hade hoppats, men några böcker har det blivit. Mer om det kommer senare när jag samlat ihop mig. Förutom att läsa har jag träffat massor med trevliga människor, både nya och gamla bekanta. Härom kvällen på en jazzkväll i Nykarleby träffade jag en författare som nyss flyttat tillbaka från Kalifornien till Österbottniska landsbygden. Efter lite ytterligare samspråk visade det sig att hon för ett antal år sedan hade en av sina böcker, Berör mig, som huvudbok i Barnens Bokklubb. Ibland är världen liten.

Inga kommentarer :