22 september 2007

Min korta tid som gitarrvirtuos

I veckan fick jag en förfrågan from min 9-åriga brorsdotter om jag hade kvar min gitarr. Detta ledde mig ner i källaren där jag rotade fram nämnda gitarr, vilket i sin tur ledde till en massa minnen från min korta period som gitarrvirtuos.

Jag minns alldeles särskilt mitt första framträdande. Det var jag och min klasskamrat Eva som börjat spela gitarr samtidigt. En dag var det så dags för vår stora premiär. Det skedde inför klassen på roliga timmen. Vi spelade ett stycke som jag tror bestod av tre toner som spelades i enkel kombination. När vi var klara tittade våra klasskamrater frågande på oss.

"Vadå, ska ni inte börja snart?"
"Men vi är ju färdiga", replikerade vi.
"Jaså, vi trodde att ni stämde gitarrerna."

Vi får väl hoppas att Linns gitarrkarriär blir något mer lysande än min.

1 kommentar :

Matilda sa...

Alla har man minnen från klassens timme/roliga timmen. :)