08 juli 2008

Snålt tilltaget

DN:s erbjudande om gratis nedladdning av ljudböcker blev ju lite mindre generöst när det visade sig att möjligheten att plocka ner Lapidus bok "Aldrig fucka upp" plockades bort i samma veva som vecka 27 var till ända. Och jag som missade att ladda ner sista delen förra veckan och som missat att läsa nedladdningsschemat sitter här med lång näsa och endast de två första delarna på hårddisken. Varför alla delarna av "Trollkarlen från Oz" som startade samma vecka som "Aldrig fucka upp" fortfarande ligger ute fattar jag inte. Den är väl knappast lika populär som Lapidus bok och då kan man ju tycka att den borde ryka först och Lapidus ligga kvar en vecka till. Men DN tycker uppenbarligen precis tvärt om.

Andra bloggar om: , , , intressant.se

2 kommentarer :

Cia sa...

Det har antagligen att göra med rättigheterna. Det måste vara skitdyrt att bjuda på en helt nyutgiven bok till vem som helst... Inte så förvånande att tiden blir begränsad då. Men jag sitter precis som du och funderar över om jag kom ihåg att ladda hem den senaste eller inte :) hoppashoppas! Trollkarlen från Oz lyssnade jag klart på idag...

Matilda sa...

Meh, har de redan plockat bort filer! Jag som precis börjat fundera på att det var ju en trevlig idé men inte kommit så långt som att ladda ner något än...