27 juli 2009

Who the fuck is Kepler .. and do we care?

Jag kan inte låta bli att förundras över hur stort intresse man kan skapa genom att ge ut en bok under pseudonym. Jag talar naturligtvis om Lars Kepler vars identitet det just nu spekuleras vilt kring. Jag har inte läst Hypnotisören och kan således inte uttala mig om huruvida uppmärksamheten är välförtjänt eller ej. I en tid när författare ibland marknadsförs som vore de rockstjärnor kan det kanske sticka ut att göra precis tvärtom. Vara superhemlig. Men själv är jag ganska ointresserad av att veta vem han/hon är.

2 kommentarer :

Magica de Hex sa...

Ja men det är väl just det som skapar haussen ... boken är helt ok om man gillar brutala intriger. Men som sagt den kommer INTE upp i Stiegs klass!

Spectatia sa...

Nope - we don't care.

Här om dagen fick jag ett läsprov på Hypnotisören bifogat med min beställning från Adlibris. Tyvärr för Kepler & Co funkar jag tvärtom och resonerar så att böcker som är så hårt marknadsförda sällan är bra.