24 oktober 2012

Filmfestival i antågande

I två dagar har jag flängt Stockholm runt och distribuerat programtidningen för årets Stockholms filmfestival. Men även om jag burit buntar både hit och dit så har jag inte hunnit att traditionsenligt sätta mig ner och lusläsa programmet och markera vilka filmer jag vill se. Och eftersom jag jobbar som volontär på årets festival kan det märkliga inträffa att jag ser mindre film än vad jag brukar. Och att de filmer jag ser kommer att vara de som visas på den biograf jag är placerad snarare än de jag själv valt. Samtidigt kan det leda till såväl spännande som intressanta och kanske överraskande möten med filmer jag inte hittat till annars.

Men igår var jag i alla fall inbjuden på förhandsvisning av Bazooka [som fixat filmfestivalens nya sajt]. Filmen Safety not guaranteed är en riktigt knasig mysrulle. En journalist tar med sig två praktikanter på en roadtrip för att hitta storyn bakom en annons där en man söker efter någon som vill resa i tiden tillsammans med honom.

Inga kommentarer :