10 januari 2007

Guldbaggenomineringar

Det svenska filmåret 2006 lär inte gå till historien som ett av de bästa, det är många som är överens om. Men man måste ju ändå vaska fram några filmer att dela ut Guldbaggar till. Och det har man gjort nu.

Nominerade till bästa film är:
Farväl till Falkenberg, Förortsungar och Storm.

Om Farväl till Falkenberg tyckte jag inte. Jag vet att den är extremt haussad, men nej inte för mig. Den kändes introvert men ändå tillgjord. Filmens personer blev aldrig intressanta för mig.

Förortsungar var väl ok, söt och så. Men det blev lite tramsigt. Det var särskilt nå´n sångscen på en pizzeria (tror jag att det var) som kändes too much.

Storm, därmot gillade jag. Spännande, annorlunda och mycket överraskande. Så det får bli min favorit.

Men jag vågar nästan sätta en peng på att det blir Farväl till Falkenberg som tar hem baggen.

1 kommentar :

Anonym sa...

Jag lägger min peng på Storm!