20 januari 2007

Lycka att lyckas på första försöket

Någon vecka innan jul kom vår nya färgfoto-printer som vi beställt via brorsan. Sedan har den stått i sin kartong i en hörna och pockat på min uppmärksamhet. Sambon har vid några tillfällen - först försynt, sedan alltmer uppfordrande - frågat: "den där skrivaren, har du inte tänkt installera den snart?".

Jag bävar alltid för att ta itu med att installera nya tekniska prylar. Helt enkelt för att det alltid brukar strula. Och det blir inte bättre av att jag dessutom hör till den kategorin som avskyr att läsa bruksanvisningar. Men så idag kände jag mig stark och tog itu med att packa upp och installera vår nya skrivare. Och hör och häpna, det lyckades på första försöket. Allt fungerade strålande. Sådant skänker lycka i vardagen.

1 kommentar :

Anonym sa...

Härligt! Då vet jag vem jag ska kontakta när jag byter skrivare nästa gång. Kram från dalkullan